blog-1
29
lis

Polacy gotowi płacić więcej za produkty z firm rodzinnych

Coraz więcej Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkty firm rodzinnych, niż za ich odpowiedniki wytworzone przez inne przedsiębiorstwa — wynika z raportu Fundacji Firmy Rodzinne, który zaprezentowano na konferencji w NBP.

W badaniach przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne w sierpniu 2016 r. taką deklarację złożyło 43 proc. badanych, czyli o ponad 7 pkt proc. więcej niż w 2015 roku i o 30 pkt proc. więcej niż dwa lata temu — głosi raport.

„Jednak nie wszyscy z nich mogą dokonywać świadomie takich zakupów, gdyż grupa osób, które widziały kiedykolwiek oznaczenia wskazujące na rodzinny charakter firmy, jest wyraźnie mniejsza od grona chętnych do wyższej zapłaty — to 33,8 proc. respondentów. Pozytywny jest fakt, że ta luka szybko się zamyka (w 2015 r. oznaczenia widziało 21 proc. Polaków, a w 2014 – ledwie 9 proc.)” – napisano w komunikacie z raportu.

Ponadto, jak podano, 42,6 proc. badanych wskazuje, że uczciwość to trzecia najważniejsza cecha tej grupy przedsiębiorców.

Zdaniem ankietowanych również firma powinna po odejściu założycieli pozostać w rodzinie – 60 proc. ankietowanych uważało, że córka lub syn założycieli to najlepszy wybór, jeśli chodzi o przyszłe kierownictwo firmy. Z raportu wynika, że 43-proc. Polaków zaufanie do firmy rośnie wraz ze świadomością, że jest ona prowadzona przez kolejne pokolenie rodziny.

Jak poinformowano, dla blisko 16 proc. aktywnych zawodowo respondentów firma rodzinna to wymarzony przyszły pracodawca, a dla prawie 13 proc. osób założenie własnej firmy rodzinnej to optymalny scenariusz na najbliższe lata.

Praca w firmie rodzinnej jest też dla osób, które uczestniczyły w badaniu, trzecim wyborem, jeśli chodzi o rozwój kariery.

( źródło http://www.dlahandlu.pl/wiadomosci/,55945.html )

Zawarta w artykule informacja, to dobra wiadomość dla sieci naszych Autoryzowanych Dealerów, ponieważ są w grupie firm, którym klienci zaczynają coraz bardziej ufać. To motywuje do jeszcze lepszego działania w zakresie obsługi klienta i utwierdza w przekonaniu, że dobrze prowadzony, rodzinny, własny biznes jest opłacalny.